Chorvatsko na lodi a kole - TRASA ZÁPADNÍ

  • ostrovy, ostrůvky...
  • útesy, úžiny...
  • Kornatské ostrovy
  • luxusní koupačka
  • historická města
  • Rab, Mali Lošinj
  • chorvatské víno
  • středomořská kuchyně

Vyberte si termín zájezdu a ubytování

18 100,-

CHORVATSKO na lodi a na kole - trasa ZÁPADNÍ

Chcete si užít kombinace ježdění na kole na ostrovech a vybraných místech pobřeží Jaderského moře s plavbou plachetnicí? Pojeďte s námi do Chorvatska! Tradiční velká jachta je nejen vaším dopravním prostředkem mezi ostrovy, ale i plnohodnotným pohyblivým zázemím a útočištěm v době odpočinku. Účastníci mají možnost výběru denních tras pro rekreační i sportovní jezdce mezi 25-80km. Pro bikery jsou připraveny výživné terénní vložky po makadamových cestách a kamenitých kozích stezkách. Kdo je unaven, nemá chuť, na kole nejezdí… může zůstat na lodi, která ostrov obepluje, případně zakotví na pěkném místě ke koupání nebo k prohlídce a navečer se s cyklisty setká. Loď mívá i mezipřistání během dne, které umožní nalodění znaveným. Profesionální lodní kuchaři vám připraví jídla podle starých chorvatských receptů i jídla moderní. I na pevné zemi, bude příležitost ochutnat místní speciality v rázovitých hospůdkách, tzv. konobách. Profil cyklotras je zvlněný až kopcovitý.

CESTA ZÁPADNÍ (ostrovy Pag, Rab, Lošinj, Molat, Dugi Otok, Pašman a Ugljan) je o trochu méně cyklisticky náročná než obě předchozí, s menšími výškovými rozdíly a často i menšími maximálními denními vzdálenostmi.

Itinerář + mapka

Prohlédněte si detailní program zájezdu

Zobrazit
Chorvatsko na lodi a kole - TRASA ZÁPADNÍ

Program zájezdu

PRAVDĚPODOBNÝ PROGRAM ZÁJEZDU - TRASA ZÁPADNÍ

1. den: Odjezd z Prahy odpoledne – Wien/Linz – Graz –

2. den: – Maribor – Zagreb, příjezd do přístavu dopoledne. Nalodění, seznámení s lodí, posádkou a pravidly plavby. Odpoledne odplutí.

3. den: Kukljica (ostrov Ugljan). Na kole okruh po ostrovech Pašman a Ugljan.

4. den: Kukljica – Mandre (ostrov Pag) – Lun. Loď pluje podél ostrova. Na kole přes ostrov Pag. Lun – Rab (ostrov Rab).

5. den: Na kole polodenní okruh. Rab – Mali Lošinj/Veli Lošinj (ostrov Lošinj).

6. den: Na kole promenádní okruh po ostrově Lošinj. Mali Lošinj/Veli Lošinj – Molat (ostrov Molat). Na kole projížďka po ostrově Molat.

7. den: Molat - Božava (ostrov Dugi Otok) – Žman – Telašćica. Loď pluje podél ostrova. Na kole přes Dugi otok.

8. den: Telašćica – Kornati (proplutí národním parkem Kornati – scénická plavba) – Žirje (ostrov Žirje). Na kole odpočinkový den s možností kratší vyjížďky po Žirji.

9. den: Ráno odplutí. Po snídani vylodění. Volno k procházce, (event. projížďce), koupání a prohlídce. Odpoledne/večer odjezd.

10. den: Návrat do Prahy.

ZMĚNA TRASY PLAVBY JE VYHRAZENA U VŠECH CEST S PEVNÝM PLAVEBNÍM PLÁNEM.

FLOTILA LODÍ

 SILVA je vlajkovou lodí celé flotily. Tato motorová plachetnice byla postavena v roce 1914 a rekonstruována v 60. a 70. letech minulého století. Je 21 metr dlouhá, 6,5 m široká, vyšší ze dvou stěžňů má 17,5 m. Loď má dvě paluby a podpalubí s kajutami. Horní paluba slouží k opalování (příp. její zadní část pro přepravu kol). Na hlavní palubě je kapitánský můstek, salon (tj. jídelna a zároveň společenská místnost), kuchyně, společné sprchy a WC. Je vybavena pro pobyt 26-ti osob. Posádku tvoří kapitán, kuchař, plavčík a plavčík-stevard. Typ lodi – tzv. trabakul - je charakteristický pro Jaderské moře. Lodě stejného typu plují po Jadranu už na tisíc let, s lodí stejného typu se plavil Marco Polo. Silva je jednou z pěti posledních lodí tohoto typu na světě, a tak je kromě svojí funkce plujícím historickým exponátem. Na Silvě budete ubytováni ve dvou- nebo třílůžkových kajutách s palandami, v podpalubí (třídy B). Každá kajuta má malé umyvadlo. Pro romantické duše dychtící po spaní na palubě doporučujeme spacák a karimatku.

 TVRDI je motorová plachetnice postavená v roce 1947, byla rekonstruována v roce 2002. Délka lodi je 30 m, šířka 6,5 m, vyšší ze dvou stěžňů má 18 m. Loď má tři paluby a podpalubí. Na 1. horní palubě je kapitánský můstek, salon a kuchyně (kola se ukládají na její zadní část). Na 2. horní palubě je rovná plocha pro opalování. Loď je vybavena pro pobyt až 40ti osob. Posádku tvoří kapitán, šéfkuchař plavčík-stevard, plavčík-strojník a plavčík. Výhodou lodi je relativně velký prostor v salonu a na palubách. Na Tvrdém můžete být ubytováni za příplatek na hlavní palubě v kajutách třídy A (s vlastní sprchou a WC, dvoulůžkové i třílůžkové). Těm skromnějším vystačí kajuty třídy B v podpalubí, vybavené umyvadlem (dvoulůžkové).

 JEROLIM je motorová plachetnice postavená v roce 1954, v roce 2004 prošla rekonstrukcí. Délka lodi je 30 metrů, šířka 6,5 m, stěžně mají 17,5 m. Loď má tři paluby a podpalubí. Salon je na hlavní palubě. Na hlavní palubě jsou také třílůžkové a dvoulůžkové kajuty třídy A+ (s vlastními sprchami a WC, 2lůžkové s manželskou postelí) a na horní palubě jsou dvoulůžkové i třílůžkové kajuty třídy A+ (2lůžkové s manželskými lůžky, 3lůžkové s manželskými lůžky a s třetím lůžkem nad manželskou postelí). Loď je vybavena pro pobyt 34 osob. Posádku tvoří kapitán, šéfkuchař, stevard a strojník–plavčík.

 SRETAN je loď postavená v roce 1900, rekonstruována byla v roce 2002. Délka lodi je 24 m, šířka 6 m, vyšší ze dvou stěžňů má 15 m. Loď má dvě paluby a podpalubí s dvoulůžkovými kajutami. Salon, sprchy a WC jsou na hlavní palubě. Loď je vybavena pro pobyt 20-ti osob. Posádku tvoří kapitán, kuchař, plavčík-strojník a plavčík-stevard.

 NAVIGATOR je loď vyššího standardu nově postavená v roce 2003. Délka lodi je 31,5 m, šířka 7,2 m. Loď má tři paluby a podpalubí. Salon je na hlavní palubě. Kajuty třídy A+ (2lůžkové – s dvojlůžky anebo oddělenými lůžky) a kajuty třídy A (3lůžkové – s dvojlůžkem dole a 3. lůžkem nahoře) jsou na hlavní a horní palubě a v podpalubí. Všechny kajuty mají vlastní sprchu, WC a nezávislou klimatizaci. Loď je vybavena pro pobyt až 42 osob. Posádku tvoří kapitán, šéfkuchař, stevard, pomocný kuchař-plavčík a plavčík-strojník. Navigator je pohodlná, prostorná a elegantní loď. V originální kombinaci ocelového trupu a kompletně dřevěné vestavby se snoubí soudobé s tradičním. Kajuty jsou prostorem i vybavením relativně velkorysé. Váš oprávněný pocit uměřené noblesy podtrhnou i rafinované detaily, jako třeba koupací můstek na zádi lodi, slušný bar.

 

Kola

Doporučujeme trekové nebo horské kolo, se silničním budete možná občas ochuzeni o širší výběr tras, ale také se dá použít. Extrem Tour nezajišťuje náhradní díly ani servis kol (sami máme málo). Nutné vybavení je: náhradní duše, lepení a pumpička. Neztratí se ani náhradní dráty a základní klíče. Určitě užijete zámek na kola a zadní svítilnu (blikačku). Dnes už klasickým vybavením, kromě lahve, je i cyklistická přilba – náhoda je blbec!

Náročnost

Střední. Je to pohodová cyklospolečenská akce s možností i náročnějších tras. Etapy měří 25-80 kilometrů a při profilu jadranských ostrovů je jasné, že při každé delší trase vás nemine pár kilometrů stoupání. Kouzelné výhledy na moře a zapomenuté zátoky jsou ale bohatou odměnou.

Ubytování

Turistické ubytování (palandy) ve 2-3 lůžkových kajutách s lůžkovinami. WC a sprchy společné na hlavní palubě, kajuty s vlastním příslušenstvím (sprchou, WC – třídy A) jsou za příplatek. Pro romantické duše dychtící po spaní na palubě doporučujeme spacák a karimatku.

Strava

Velmi vydatná, zesílená polopenze (7x snídaně, 7x večeře) je v ceně zájezdu (při snídani je možné si namazat chleba s sebou na cyklotúru).

Doprava

Autobusem vybaveným pro zahraniční cesty se speciálním cyklistickým vlekem a na místě motorovou plachetnicí, kdy jsou kola během plavby na horní palubě (nekrytá). Doporučujeme tašky nebo výjimečně batohy. Kufry pro svou neskladnost v kajutách nejsou úplně vhodné.

Program

PRAVDĚPODOBNÝ PROGRAM ZÁJEZDU - TRASA ZÁPADNÍ

1. den: Odjezd z Prahy odpoledne – Wien/Linz – Graz –

2. den: – Maribor – Zagreb, příjezd do přístavu dopoledne. Nalodění, seznámení s lodí, posádkou a pravidly plavby. Odpoledne odplutí.

3. den: Kukljica (ostrov Ugljan). Na kole okruh po ostrovech Pašman a Ugljan.

4. den: Kukljica – Mandre (ostrov Pag) – Lun. Loď pluje podél ostrova. Na kole přes ostrov Pag. Lun – Rab (ostrov Rab).

5. den: Na kole polodenní okruh. Rab – Mali Lošinj/Veli Lošinj (ostrov Lošinj).

6. den: Na kole promenádní okruh po ostrově Lošinj. Mali Lošinj/Veli Lošinj – Molat (ostrov Molat). Na kole projížďka po ostrově Molat.

7. den: Molat - Božava (ostrov Dugi Otok) – Žman – Telašćica. Loď pluje podél ostrova. Na kole přes Dugi otok.

8. den: Telašćica – Kornati (proplutí národním parkem Kornati – scénická plavba) – Žirje (ostrov Žirje). Na kole odpočinkový den s možností kratší vyjížďky po Žirji.

9. den: Ráno odplutí. Po snídani vylodění. Volno k procházce, (event. projížďce), koupání a prohlídce. Odpoledne/večer odjezd.

10. den: Návrat do Prahy.

ZMĚNA TRASY PLAVBY JE VYHRAZENA U VŠECH CEST S PEVNÝM PLAVEBNÍM PLÁNEM.

Volné termíny

7. - 16.10.22    loď SRETAN

- popis lodí viz "Mapka + Itinerář"

Odjezd

Vždy v pátek odpoledne z Prahy od Hlavního nádraží.

NÁSTUPNÍ MÍSTA: Na trase přes Brno nebo Č. Budějovice dle odjezdové trasy a domluvy.

Příjezd

Vždy v neděli  v dopoledních hodinách tamtéž.

Cena obsahuje

Doprava osob a kol (1 kolo/os.) Praha - přístav a zpět, 7-denní pobyt (sobota – sobota) na vybavené tradiční jachtě s posádkou, zesílená polopenze, pojištění CK, všechny daně a poplatky ČR i Rep. Chorvatsko, itinerář s popisem míst na trase, průvodce, který dbá na řádné poskytnutí služeb a podává informace o cyklotrasách a místech na trase plavby.

Cena neobsahuje

Obědy, vstupy, vinárny a cestovní pojištění.

SLEVY A PŘÍPLATKY: Děti do 12 sleva 2.000,-Kč, kajuta s příslušenstvím na lodi Tvrdi 2.300,-Kč/os., vlastní doprava u vybraných termínů sleva 3.000,-Kč/os., přeprava elektrokola za příplatek 1.300,-Kč.

Poznámka

garantem zájezdu je CK Geotour.
18 100,-

Zeptejte se

Máte k tomuto zájezdu nějaký dotaz? Napište nám! (anebo nám zavolejte na 731 018 159)

Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním os. údajů, které budou použity výhradně pro zpracování poptávky. Poté budou údaje nenávratně smazány.