Chorvatsko na lodi a kole - TRASA JIŽNÍ

Vyberte si termín zájezdu a ubytování

Tento zájezd nemá žádné aktuální termíny!

CHORVATSKO NA LODI A KOLE - TRASA JIŽNÍ

... aktivní dovolená i relax u moře

... cykloturistika po ostrovech Jadranu

... na kole po Korčule, Pelješaci i do Dubrovníku

Chcete si užít kombinace ježdění na kole na ostrovech a vybraných místech pobřeží Jaderského moře s plavbou plachetnicí? Pojeďte s námi do Chorvatska! Tradiční velká jachta je nejen vaším dopravním prostředkem mezi ostrovy, ale i plnohodnotným pohyblivým zázemím a útočištěm v době odpočinku. Účastníci mají možnost výběru denních tras pro rekreační i sportovní jezdce mezi 25-80km. Pro bikery jsou připraveny výživné terénní vložky po makadamových cestách a kamenitých kozích stezkách. Kdo je unaven, nemá chuť, na kole nejezdí… může zůstat na lodi, která ostrov obepluje, případně zakotví na pěkném místě ke koupání nebo k prohlídce a navečer se s cyklisty setká. Loď mívá i mezipřistání během dne, které umožní nalodění znaveným. Profesionální lodní kuchaři vám připraví jídla podle starých chorvatských receptů i jídla moderní. I na pevné zemi, bude příležitost ochutnat místní speciality v rázovitých hospůdkách, tzv. konobách. Profil cyklotras je zvlněný až kopcovitý.

CESTA JIŽNÍ (poloostrov Pelješac, Elafitské ostrovy, Dubrovník, pohoří Biokovo a ostrovy Mljet a Korčula) má více extrémů a gradující průběh. ZMĚNA TRAS PLAVEB JE VYHRAZENA, zejména z povětrnostních důvodů.

M/S Tvrdi - detail 40 kBTVRDI je motorová plachetnice postavená v roce 1947, byla

Itinerář + mapka

Prohlédněte si detailní program zájezdu

Zobrazit
Chorvatsko na lodi a kole - TRASA JIŽNÍ

Program zájezdu

PRAVDĚPODOBNÝ PROGRAM ZÁJEZDU - CESTA JIŽNÍ

1. den: Odjezd z Prahy odpoledne – Wien/Linz – Graz 

 

2. den: – Maribor – Zagreb, příjezd do Makarske dopoledne. Nalodění, seznámení s lodí, posádkou apravidly plavby. Odpoledne odplutí do Lovište (poloostrov Pelješac).

 

3. den: Lovište – Orebić – Trstenik, loď pluje okolo západní části Pelješce. Na kole západní část Pelješce.

 

4. den: Trstenik – Ston – Slano, loď pluje podél východní části Pelješce. Na kole přes východní částPelješce.

 

5. den: Na kole vnitrozemský výlet do Bosny a Hercegoviny nebo možnost podívat se linkovýmpříměstským busem do Dubrovníku a prohlédnout si město pěšky.

 

6. den: Ráno odplutí do Prožury (ostrov Mljet). Prožura – Pomena, loď pluje podél Mljetu. Na kolepřes ostrov.

 

7. den: Ráno odplutí do Korčuly (ostrov Korčula), loď zůstává na místě. Na kole okruh.

 

8. den: Ráno odplutí do Podgory. Na kole vrcholová prémie v pohoří Biokovo – Sv. Ilja (897 m n.m.),Sv. Jure (1762 m n.m) - anebo pobřežní cesta. Loď pluje Podgora – Makarska.

 

9. den: PPo snídani vylodění. Volno k procházce, eventuelně projížďce, koupání a prohlídce.Odpoledne/večer odjezd.

 

10. den: Návrat do Prahy.

ZMĚNA TRASY PLAVBY JE VYHRAZENA U VŠECH CEST S PEVNÝM PLAVEBNÍM PLÁNEM.

FLOTILA LODÍ

 SILVA je vlajkovou lodí celé flotily. Tato motorová plachetnice byla postavena v roce 1914 a rekonstruována v 60. a 70. letech minulého století. Je 21 metr dlouhá, 6,5 m široká, vyšší ze dvou stěžňů má 17,5 m. Loď má dvě paluby a podpalubí s kajutami. Horní paluba slouží k opalování (příp. její zadní část pro přepravu kol). Na hlavní palubě je kapitánský můstek, salon (tj. jídelna a zároveň společenská místnost), kuchyně, společné sprchy a WC. Je vybavena pro pobyt 26-ti osob. Posádku tvoří kapitán, kuchař, plavčík a plavčík-stevard. Typ lodi – tzv. trabakul - je charakteristický pro Jaderské moře. Lodě stejného typu plují po Jadranu už na tisíc let, s lodí stejného typu se plavil Marco Polo. Silva je jednou z pěti posledních lodí tohoto typu na světě, a tak je kromě svojí funkce plujícím historickým exponátem. Na Silvě budete ubytováni ve dvou- nebo třílůžkových kajutách s palandami, v podpalubí (třídy B). Každá kajuta má malé umyvadlo. Pro romantické duše dychtící po spaní na palubě doporučujeme spacák a karimatku.

 TVRDI je motorová plachetnice postavená v roce 1947, byla rekonstruována v roce 2002. Délka lodi je 30 m, šířka 6,5 m, vyšší ze dvou stěžňů má 18 m. Loď má tři paluby a podpalubí. Na 1. horní palubě je kapitánský můstek, salon a kuchyně (kola se ukládají na její zadní část). Na 2. horní palubě je rovná plocha pro opalování. Loď je vybavena pro pobyt až 40ti osob. Posádku tvoří kapitán, šéfkuchař plavčík-stevard, plavčík-strojník a plavčík. Výhodou lodi je relativně velký prostor v salonu a na palubách. Na Tvrdém můžete být ubytováni za příplatek na hlavní palubě v kajutách třídy A (s vlastní sprchou a WC, dvoulůžkové i třílůžkové). Těm skromnějším vystačí kajuty třídy B v podpalubí, vybavené umyvadlem (dvoulůžkové).

 JEROLIM je motorová plachetnice postavená v roce 1954, v roce 2004 prošla rekonstrukcí. Délka lodi je 30 metrů, šířka 6,5 m, stěžně mají 17,5 m. Loď má tři paluby a podpalubí. Salon je na hlavní palubě. Na hlavní palubě jsou také třílůžkové a dvoulůžkové kajuty třídy A+ (s vlastními sprchami a WC, 2lůžkové s manželskou postelí) a na horní palubě jsou dvoulůžkové i třílůžkové kajuty třídy A+ (2lůžkové s manželskými lůžky, 3lůžkové s manželskými lůžky a s třetím lůžkem nad manželskou postelí). Loď je vybavena pro pobyt 34 osob. Posádku tvoří kapitán, šéfkuchař, stevard a strojník–plavčík.

 SRETAN je loď postavená v roce 1900, rekonstruována byla v roce 2002. Délka lodi je 24 m, šířka 6 m, vyšší ze dvou stěžňů má 15 m. Loď má dvě paluby a podpalubí s dvoulůžkovými kajutami. Salon, sprchy a WC jsou na hlavní palubě. Loď je vybavena pro pobyt 20-ti osob. Posádku tvoří kapitán, kuchař, plavčík-strojník a plavčík-stevard.

 NAVIGATOR je loď vyššího standardu nově postavená v roce 2003. Délka lodi je 31,5 m, šířka 7,2 m. Loď má tři paluby a podpalubí. Salon je na hlavní palubě. Kajuty třídy A+ (2lůžkové – s dvojlůžky anebo oddělenými lůžky) a kajuty třídy A (3lůžkové – s dvojlůžkem dole a 3. lůžkem nahoře) jsou na hlavní a horní palubě a v podpalubí. Všechny kajuty mají vlastní sprchu, WC a nezávislou klimatizaci. Loď je vybavena pro pobyt až 42 osob. Posádku tvoří kapitán, šéfkuchař, stevard, pomocný kuchař-plavčík a plavčík-strojník. Navigator je pohodlná, prostorná a elegantní loď. V originální kombinaci ocelového trupu a kompletně dřevěné vestavby se snoubí soudobé s tradičním. Kajuty jsou prostorem i vybavením relativně velkorysé. Váš oprávněný pocit uměřené noblesy podtrhnou i rafinované detaily, jako třeba koupací můstek na zádi lodi, slušný bar.


 

Náročnost

Střední. Je to pohodová cyklospolečenská akce s možností i náročnějších tras. Etapy měří 25-80 kilometrů a při profilu jadranských ostrovů je jasné, že při každé delší trase vás nemine pár kilometrů stoupání. Kouzelné výhledy na moře a zapomenuté zátoky jsou ale bohatou odměnou.

Kola

Doporučujeme trekové nebo horské kolo, se silničním budete možná občas ochuzeni o širší výběr tras, ale také se dá použít. Extrem Tour nezajišťuje náhradní díly ani servis kol (sami máme málo). Nutné vybavení je: náhradní duše, lepení a pumpička. Neztratí se ani náhradní dráty a základní klíče. Určitě užijete zámek na kola a zadní svítilnu (blikačku). Dnes už klasickým vybavením, kromě lahve, je i cyklistická přilba – náhoda je blbec!

Ubytování 

Turistické ubytování (palandy) ve 2-3 lůžkových kajutách s lůžkovinami. WC a sprchy společné na hlavní palubě, kajuty s vlastním příslušenstvím (sprchou, WC – třídy A) jsou za příplatek 1800,-Kč/os.. Pro romantické duše dychtící po spaní na palubě doporučujeme spacák a karimatku. Popis lodí - viz "Mapka + itinerář".

Strava

Velmi vydatná, zesílená polopenze (7x snídaně, 7x večeře) je v ceně zájezdu (při snídani je možné si namazat chleba s sebou na cyklotúru).

Doprava

Autobusem vybaveným pro zahraniční cesty se speciálním cyklistickým vlekem a na místě motorovou plachetnicí, kdy jsou kola během plavby na horní palubě (nekrytá). Doporučujeme tašky nebo výjimečně batohy. Kufry pro svou neskladnost v kajutách nejsou úplně vhodné.

Program

1. den: Odjezd z Prahy odpoledne – Wien/Linz – Graz 

2. den: – Maribor – Zagreb, příjezd do Makarske dopoledne. Nalodění, seznámení s lodí, posádkou apravidly plavby. Odpoledne odplutí do Lovište (poloostrov Pelješac).

3. den: Lovište – Orebić – Trstenik, loď pluje okolo západní části Pelješce. Na kole západní část Pelješce.

4. den: Trstenik – Ston – Slano, loď pluje podél východní části Pelješce. Na kole přes východní částPelješce.

5. den: Na kole vnitrozemský výlet do Bosny a Hercegoviny nebo možnost podívat se linkovýmpříměstským busem do Dubrovníku a prohlédnout si město pěšky.

6. den: Ráno odplutí do Prožury (ostrov Mljet). Prožura – Pomena, loď pluje podél Mljetu. Na kolepřes ostrov.

7. den: Ráno odplutí do Korčuly (ostrov Korčula), loď zůstává na místě. Na kole okruh.

8. den: Ráno odplutí do Podgory. Na kole vrcholová prémie v pohoří Biokovo – Sv. Ilja (897 m n.m.),Sv. Jure (1762 m n.m) - anebo pobřežní cesta. Loď pluje Podgora – Makarska.

9. den: PPo snídani vylodění. Volno k procházce, eventuelně projížďce, koupání a prohlídce.Odpoledne/večer odjezd.

10. den: Návrat do Prahy.

1. den/PÁ: Odjezd z Prahy odpoledne – Wien/Linz – Graz –
2. den/SO: – Maribor – Zagreb, příjezd do Makarske dopoledne. Nalodění, seznámení s lodí, posádkou a
pravidly plavby. Odpoledne odplutí do Lovište (poloostrov Pelješac).
3. den/NE: Lovište – Orebić – Trstenik, loď pluje okolo západní části Pelješce. Na kole západní část
Pelješce.
4. den/PO: Trstenik – Ston – Slano, loď pluje podél východní části Pelješce. Na kole přes východní část
Pelješce.
5. den/ÚT: Na kole vnitrozemský výlet do Bosny a Hercegoviny nebo možnost podívat se linkovým
příměstským busem do Dubrovníku a prohlédnout si město pěšky.
6. den/ST: Ráno odplutí do Prožury (ostrov Mljet). Prožura – Pomena, loď pluje podél Mljetu. Na kole
přes ostrov.
7. den/ČT: Ráno odplutí do Korčuly (ostrov Korčula), loď zůstává na místě. Na kole okruh.
8. den/PÁ: Ráno odplutí do Podgory. Na kole vrcholová prémie v pohoří Biokovo – Sv. Ilja (897 m n.m.),
Sv. Jure (1762 m n.m) - anebo pobřežní cesta. Loď pluje Podgora – Makarska.
9.den/SO: Po snídani vylodění. Volno k procházce, eventuelně projížďce, koupání a prohlídce.
Odpoledne/večer odjezd.
10.den/NE: Návrat do Prahy.

ZMĚNA TRASY PLAVBY JE VYHRAZENA U VŠECH CEST S PEVNÝM PLAVEBNÍM PLÁNEM.

Volné termíny

7. - 16.6.19   loď  SILVA   

 26.9. - 6.10.19   loď  SILVA   

Odjezd

Vždy v pátek odpoledne z Prahy od Hlavního nádraží.

NÁSTUPNÍ MÍSTA: Na trase přes Brno nebo Č. Budějovice dle odjezdové trasy a domluvy.

Příjezd

Vždy v neděli v dopoledních hodinách tamtéž.

Cena zahrnuje

Doprava osob a kol (1 kolo/os.) Praha - přístav a zpět, 7-denní pobyt (sobota – sobota) na vybavené tradiční jachtě s posádkou, zesílená polopenze, pojištění CK, všechny daně a poplatky ČR i Rep. Chorvatsko, itinerář s popisem míst na trase, průvodce, který dbá na řádné poskytnutí služeb a podává informace o cyklotrasách a místech na trase plavby.

Cena nezahrnuje

Obědy, vstupy, vinárny a cestovní pojištění - rádi zařídíme (630,-Kč/os.).

SLEVY A PŘÍPLATKY: Děti do 12 sleva 2.000,-Kč, kajuta s příslušenstvím na lodi Tvrdi +1.800,-Kč/os., vlastní doprava u vybraných termínů sleva 2.300,-Kč/os., přeprava elektrokola za příplatek +1.500,-Kč.

Poznámka - zájezd organizujeme ve spolupráci se spřátelenou CK.

Tento zájezd nemá žádné aktuální termíny!

Zeptejte se

Máte k tomuto zájezdu nějaký dotaz? Napište nám! (anebo nám zavolejte na 731 018 159)